Наблюдавайки ежедневно всички различни тенденции, неизбежно е да не се запитаме - какво ще се случи с инфлуенсър маркетинга през 2023 г.? Едно е сигурно - индустрията далеч не е достигнала пълната си сила. Огромният ѝ ръст ще продължи и през следващата година, като се очаква до 2025 г. инвестициите в нея да нарастнат до 24 милиарда долара.
С ръста на индустрията и непрестанната промяна на социалните мрежи, брандовете ще трябва да мислят начини да останат в крак с предстоящите тенденции, като адаптират своите стратегии по възможно най-добрия начин. А кои са предстоящите промени скоро ще разберем. Нека заедно разгледаме какво можем да очакваме в света на инфлуенсър маркетинга през 2023 г.
Доверието преди всичко
С нарастването на броя на инфлуенсърите, както и на инфлуенсър маркетинг кампаниите, доверието става все по-важна обменна монета.
През идната година инфлуенсърите ще бъдат по-фокусирани върху популяризирането на продукти, които наистина ги интересуват, за да могат да оправдаят очакванията на последователите си и да запазят доверието им. Доверието е факторът, който ще ги откроява сред останалите инфлуенсъри, и ще им дава възможността да правят колаборации с брандове, които ценят точно това качество.
От своя страна, на маркетолозите ще им се наложи да избират много по-внимателно както инфлуенсърите, с които работят, така и кампаниите, които провеждат. Инфлуенсърите ще имат по-голяма свобода да отхвърлят недообмислени предложения за колаборации, ако те не отговарят на тяхната същност и ценности.
Това означава, че скоро ще навлезем в една нова ера на инфлуенсър маркетинга - изпълнена с много по-креативни кампании, които успяват да достигнат точно до хората, за които са предназначени.
Нишите стават по-важни
Да откриеш нишата си и да я запълниш със съдържание, е едно от най-добрите неща, които можеш да направиш като инфлуенсър. И докато доскоро наблюдавахме възхода на онлайн личностите, които правят от всичко по малко, сега предстои да наблюдаваме точно обратното - част от тях ще се фокусират само върху избрани компоненти на съдържанието си. Защо това се очаква да се случи?
Тази тенденция се дължи на нарастващото желание на инфлуенсърите да се откроят от конкуренцията. Всички знаем, че броят на създателите на съдържание продължава стремглаво да расте. В подобен климат, един от най-добрите начини да изпъкнеш е да прецизираш своята ниша и да предложиш по-голяма конкретика в съдържанието си. Така пред аудиторията може да има двадесет модни инфлуенсъри, но само двама от тях да представят мода, която влиза в по-нисък бюджет, и един от тях, който да предлага екосъобразни опции. Това го прави изключително ценен за дадена група хора.
Тази тенденция поставя пред брандовете две възможности. От една страна те ще имат мощен инструмент, чрез който прецизно и органично да откриват точната аудитория за продукта си. От друга страна, в случай, че продуктите им имат повече от една таргет група, за тях ще се наложи изграждането на по-сложни кампании, с участието на повече нишови инфлуенсъри. Това вероятно ще изисква по-високи нива на инвестиции и по-големи ресурси, но в крайна сметка ще доведе до по-високи нива на ефикасност от преди.
Друг вид инфлуенсър колаборации
Инфлуенсър маркетингът нямаше да съществува без основните играчи в него - създателите на съдържание. Те имат уникален поглед към индустрията и забелязват проблеми, които често биват пропускани от маркетолозите. В идните години ще наблюдаваме тенденция, в която инфлуенсърите играят много по-важна роля от тази на лице на даден продукт. Брандовете ще започнат да си сътрудничат с тях и да използват знанията им, за да разработват по-добри и по-успешни инфлуенсър маркетинг кампании.
Споделяйки опита и експертизата си, те ще могат да създават съдържание, което не само ще се харесва на аудиторията, но и ще бъде изключително полезно и правилно таргетирано, заради близкото им участие в процеса.
И това не е всичко - тъй като потребителите на социални мрежи мечтаят за повече „истински“ хора, които да представят продукти, брандовете ще намерят нови и по-иновативни начини да включват влиятелни лица в своите канали. Това ще се случва дори извън сферата на социалните мрежи - ще ги виждаме в уебсайтовете им, в имейлите им, по билбордове и по телевизията. Ще станем свидетели на истински 360-градусови инфлуенсър кампании.
Инфлуенсър маркетингът и абонаментите
Социалните мрежи продължават да експериментират с опции за платени абонаменти и по всичко личи, че платените версии на социалните мрежи ще останат пред очите ни за по-дълго.
Докато в платформи като YouTube, Twitch и Patreon, те отдавна са познати, в последните години ставаме свидетели на нови опити за въвеждане на платено съдържание. Някои от тях са Twitter Blue, TikTok live subscriptions, Instagram subscriptions и пр. - като при всички тях се предлага допълнително съдържание, към което потребителя получава достъп, само ако заплати определена сума.
Базираното на абонамент съдържание дава на създателите на съдържание възможност да се свържат директно с аудиторията си, и по този начин да открият кои са феновете, които държат най-много на тях.
Заради ексклузивността си, абонаментите могат да изградят по-силни връзки между инфлуенсърите и тяхната публика. Това от своя страна предлага стойност на брандовете, тъй като те имат възможността да спонсорират специализирано съдържание само за абонати и по този начин да достигнат до една истински сплотена и отдадена общност. Това носи плюсове както на инфлуенсъра (повече финанси за създаване на по-качествено съдържание с по-висока продукция), така и на брандовете - откриват точните хора за целите си.
Трендове, в процес на развитие, които ще продължават и през 2023 г:
- Възход на нано и микро инфлуенсъри
И през 2023 г. нано и микро криейтърите ще продължат да попадат в графата със най-желани инфлуенсъри от маркетолозите. Те представят страхотни възможности за промоция на нишови продукти пред внимателно подбрана публика. В повечето случаи имат страхотна работна етика и добро разбиране на ценностите на бранда, с който работят, а публикациите им имат по-добра ангажираност от тази на топ инфлуенсърите.
- Нарастване на видео съдържанието
2023 г. определено няма да бъде краят на възхода на видеото в социалните мрежи. То има на своя страна подкрепата на алгоритъма на повечето социални мрежи, интереса на на голяма част от брандовете и потребителите и успеха на видео базираните платформи. Предстои ни да видим как то се разгръща и развива и докъде всъщност стига потенциалът му.
- Дългосрочни кампании
Дългосрочните инфлуенсър маркетинг кампании ще продължат да бъдат предпочитани от инфлуенсъри и брандове и през следващата 2023 година. Те осигуряват повече доверие и автентичност в една колаборация, дават шанс за създаване на повече съдържание и представяне на дадени инфлуенсъри като лица на бранда. По всичко личи, че еднократните кампании скоро ще останат в миналото.
Това бяха няколко от тенденциите в инфлуенсър маркетинга, които се очакват през 2023 г. Надяваме се, че са ви били интересни. А ако искате да си припомните кои бяха те през 2022 и 2021 г., можете да откриете нашите статии ТУК и ТУК.