5 маркетинг стратегии за Black Friday

5 маркетинг стратегии за Black Friday

Какво трябва да знаем за играждането на една успешна маркетинг кампания за Black Friday? Вижте нашите примери!

Published: 3 years ago

Вече е ноември и денят на най-големите намаления наближава - Black Friday. Тази традиция, дошла на наша територия чак от САЩ, всяка година става все по-популярна. И има защо - примамливите промоции, които почти всеки бизнес предоставя на клиентите си, трудно могат да ни оставят безразлични.

Истината е, че в подготовката на една успешна Black Friday кампания влизат изключително много усилия. Планирането на добра и работеща стратегия е ключов момент във всяка маркетингова кампания, но е особено важна при подобни масови събития. 

В тази статия ще маркираме някои основни съвети за изграждането на Black Friday маркетинг кампания, и ще дадем примери, от които може да почерпите вдъхновение. Да започваме!

Екпериментирайте с времето!

Колкото по-рано започнете да подготвяте клиентите си за предстоящата кампания, толкова по-добре. Но, не започвайте и прекалено рано. Хората често отлагат и забравят, ако не се налага решението да бъде взето веднага. Важно е да се открие точният момент.

Добър пример за подобен подход е кампанията на Apple от миналата година. Вместо да бомбардират клиентите си с имейли в петък сутринта, те започват да загатват за това, което предстои да се случи няколко седмици по-рано. Също така, нарушават и традицията намаленията да са валидни само един ден - събитието продължава  четири дни. 

Така клиентите им имат възможността да се запознаят с конкретните оферти на компанията предварително, като имат и достатъчно време да вземат решение дали да се възползват от тях. Наистина успешен ход за Apple.

Предложете нещо повече от намаление!

Всеки си мисли, че същността на Black Friday са намаленията. И това донякъде е вярно. Но щом всички предлагат намаления, тогава как вие бихте могли да се отличите? Отговорът е ясен - предложете нещо допълнително.

Estee Lauder успява да покаже как се прави именно това. Наред с добрите отстъпки по време на Черен петък, клиентите им се сдобиват и с допълнителни точки в програмата за лоялност. Така само една покупка им дава шанс за допълнителни намаления в бъдещето. Стратегия, която осигурява дългосрочни клиенти, спечелени благодарение само на един ден в годината.

Включете инфлуенсъри!

Инфлуенсърите са една от най-мощните сили в дигиталния маркетинг днес! Включването им в кампания ще помогне на продуктът ви да бъде видян от най-подходящите за вас хора - тези, които вече се вълнуват от това, което предлагате и искат да се възползват от вашите промоции.

Козметичният бранд Kopari показва точно как се прави това. По време на тяхната кампания, малко преди Черния петък, инфлуенсъри започват да споделят свои списъци с опции за подаръци, в които присъстват продукти на Kopari.

Последователите им получават много добри идеи, с които могат да зарадват близките си, а брандът - одобрението на редица влиятелни личности. И ето как една активация превръща обикновения потребител на Instagram в купувач. 

Бъдете запомнящи се!

Понякога впечатлението от даден бранд, което остава в потребителя на Black Friday, става определящо за цялостното му настроение към него. Затова е важно да бъдете креативни и запомнящи се!

Още от 2015 г. насам Rei, бранд за спортни и туристически дрехи и екипировка, затваря своите врати по време на Black Friday. Вместо намаления и промоции, те популяризират хаштагът #OptOutside и окуражават хората да излязат навън и да се насладят на чистия въздух. 

И докато #OptOutside е създаден специално за Черния петък, това не спира хората да го използват ежедневно в Instagram, тагвайки приключенията си сред природата. Към момента хаштагът има над 16 милиона публикации. 

Продължителността и постоянството на кампанията, съдържанието, генерирано от потребителите и цялостният различен поглед над Black Friday, успешно превръщат Rei в една от най-разпознаваемите марки в тази сфера. 

Подгответе изненади.

Най-лесният начин да спечелиш вниманието на някого, е като му предложиш нещо, което не е очаквaл. На този принцип са основани някои от най-интересните кампании за Black Friday.

Най-показателни в случая са картите за игра Cards against humanity. Познат в света като един от най-забавните брандове, екипът на CAH може да си позволи да всичко и все пак да завърши денят си с големи печалби.

Така например, през 2013 година компанията решава да направи точно обратното на своите конкуренти и вместо намаления, предлага 5-доларово увеличение на цената на продуктите си. Резултатът - правят много повече продажби от обикновено.

През 2015 г. пък решават да дадат възможността на хората да си закупят абсолютно нищо на цената от 5 долара. И цели 11,248 души са инвестирали в тази нелепа идея.

През 2018 г. брандът най-сетне решава да се включи в тренда и да предложи намаления на клиентите си и то какви - цели 99%. Но продуктите, които предлага са меко казано интересни - банкнота от 20 долара, картонена фигура на Орландо Блуум, огромна диско топка, и какво ли още не. Излишно е да казваме, че дори и тази кампания се увенчава с успех.

Това са само няколко съвета, които можем да дадем за изграждането на маркетинг стратегия по случай Black Friday. Надяваме се, че те, заедно с изброените примерни кампании, са успели да ви дадат добри идеи относно това как вие бихте построили своята кампания. Не забравяйте да действате смело и креативно!

Включете инфлуенсъри в маркетинг микса си, за да бъдат още по-успешни вашите активации този Black Friday. Пишете ни, за да ви изготвим предложение с подходящите инфлуенсъри тук.