Поради нарастващата роля на тийнейджърите като потребители, все повече рекламодатели търсят ефективни начини да стигнат до младото поколение Z. Днешният тийнейджър обаче трудно задържа вниманието си върху едно нещо и бързо се разсейва от постоянно изникващите новости. А това прави още по-трудна задачата на маркетолозите - да привлекат и задържат интереса на подрастващите.
Инфлуенсър маркетингът предлага на брандовете нови и по-ефикасни начини за комуникация с целевата си аудитория. Инфлуенсър маркетингът използва силата на лидерите на мнение в социалните мрежи. И докато тийнейджърите малко по малко изоставят традиционните медии, инфлуенсър маркетингът се превръща в основна стратегия за достигането им.
Какво влияе на покупателните решения на тийнейджърите?
Факт е, че традиционните медии вече не са на фокус за подрастващите. Ако преди десетилетие телевизията беше основен източник на информация, то днес едва 36% от американските потребители между 13 и 24 г. плащат за традиционна телевизия, според проучване на Defy Media. В допълнение, телевизията става все по-неефикасен способ за реклама. Едва 18% от поколението Z и 25% от милениалите смятат, че покупателните им решения са силно повлияни от телевизионните реклами, сочи проучване на Deloitte.
Почти половината от поколението Z прекарва поне 10 часа дневно онлайн, а 85% научават за нови продукти от социалните мрежи, според Marketingcharts.com. Тези факти обаче не улесняват маркетолозите - подрастващите имат негативно отношение към изскачащите desktop реклами, а 31% от тийнейджърите използват софтуер за блокиране на рекламни съобщения, според Mediakix.
Затова инфлуенсър маркетингът е сред най-успешните методи за отправяне на послание до поколението Z. Чрез инфлуенсърите, маркетолозите успяват да интегрират съобщенията си по органичен начин в онлайн ежедневието на тийнейджърите. Рекламното съдържание се преплита със съдържанието на инфлуенсърите, които подрастващите са избрали да следват в интернет.
В същото време, 70% от тийнейджърите в YouTube казват, че се влияят повече от ютубъри, отколкото от знаменитости, според “The YouTube Generation Study”. Ютубърите, създавайки автентично съдържание, печелят доверието на младите потребители и в резултат на това, тийнейджърите са по-склонни да купят продукт, препоръчан им от инфлуенсър, отколкото от знаменитост.
До 2020 г. поколението Z в световен мащаб се очаква да достигне 2,56 милиарда души. Влиянието на тийнейджърите като потребители нараства, а фактът че много от тях все още не са изградили лоялност към брандове, е фактор, от който компаниите могат да се възползват. И инфлуенсър маркетингът е подходящата стратегия. Именно чрез него може да се насочи вниманието на децата към даден бранд, точно във възрастта, в която започват да изграждат собствени предпочитания, различни от тези на родителите си. Така инфлуенсърите помагат на брандовете да преодолеят предизвикателствата на маркетинга към тийнейджъри и да формират отрано потребителските нагласи на поколението Z, с помощта на впечатляващи онлайн кампании.