За тези, които не са запознати с метода “Follow for follow”, това е подход, при който се “последваш” на случаен принцип множество профили в Instagram. След като последваш колкото се може повече акаунти, коментираш и харесваш публикациите им. Макар и изключително времеемки, всички тези дейности са способни да ти се отплатят. Защото, колкото повече профила последваш, толкова по-голяма е вероятността те да ти върнат услугата и да последват твоята Instagram страница и да се ангажират с твоето съдържание.
Целта на този метод “Follow for follow” е да генерира повече трафик към твоя Instagram профил. И всъщност този подход се използва често както от инфлуенсъри, така и от брандове - като техниката, чрез която да предизвикат внимание към присъствието си.
Кои са плюсовете и минусите на този метод?
Предимствата:
- Instagram страницата ти ще събере повече последователи - Ако държиш да изпълниш целта на техниката “Следвай, за да те последват”, трябва да си отделяш определено време всеки ден, за да следваш случайни страници в Instagram. След като ги последваш, е добре и да оставиш коментар на техни публикации, за да демонстрираш и ангажираност с тяхното съдържание. По този начин онези, те ще се почувстват длъжни да ти върнат услугата - и на свой ред да те последват. Понякога този метод носи ползи на разрастващи се брандове, които търсят популярност в платформата.
- Ако имаш онлайн бизнес, методът ще спомогне за увеличаване на продажбите - брандовете, които използват Instagram, за да уведомят потребителите за продуктите и услугите си, имат добри шансове с “Follow for follow” метода. Колкото повече хора имат възможност да видят продуктите на бранда, толкова по-голям е шансът някой от тези потребители да търси именно въпросните продукти.
- Instagram страницата ти ще се доближи до челните места в хаштаг класацията - с повече последователи, ангажиращи се със съдържанието ти, публикациите, които регулярно качваш също ще се изкачат в така наречения hashtag ranking. Това означава, че хаштаговете, които включваш в публикациите си, ще присъстват по-често на Instagram feed-а на хората, които търсят съответната дума.
Недостатъците на “Follow for follow” метода:
- Техниката “Следвай, за да те последват” не гони качество, а по-скоро количество - тъй като става въпрос за случайно следване на максимален брой акаунти, методът изисква инвестиране на много време. Поради това, липсва внимателно селектиране на акаунтите, които се последват. А това може да доведе до последователи, които нямат интерес към твоя профил и биха те “отследвали” в момента, в който не видят полза от съдържанието ти.
- Newsfeed-ът ти ще бъде пълен с всякакъв тип съдържание - когато последваш толкова много различни акаунти, newsfeed-ът ти ще се препълни с публикации, които едва ли представляват интерес за теб. Това ще те затрудни да виждаш релевантното и полезно съдържание.
- Instagram следи онези, които прилагат “Follow for follow” метода - предвид някои от последните промени в алгоритъма на платформата, Instagram извършва мониторинг на акаунтите, използващи този способ, за привличане на нови последователи. Онези, които злоупотребяват с метода, има вероятност да бъдат “shadowbanned” от платформата. “Shadowbanning” е вид “наказание”, което се прилага от Instagram. То се изразява в това, че потребителят, който е “shadowbanned” практически може да използва платформата, но съдържанието му има по-нисък приоритет - не се появява в Discover раздела, нито в хаштаг търсенията. Ако си “shadowbanned”, последователите ти ще могат да виждат и да се ангажират с публикациите ти, но те ще се появяват по-надолу в newsfeed-a им.
- Поставяш Instagram профила си на риск - когато следваш акаунт след акаунт, не си наясно кой всъщност следваш. Много профили в Instagram са фалшиви или неактивни. Има и такива потребители, които присъстват в платформата, само за да хакват чужди профили и да крадат информацията им.
Ако все пак искаш да пробваш тази стратегия в Instagram, добре е да проучиш, дали тази тактика отговоря на нуждите ти, както и да умееш да разпознаваш фалшивите от истински инфлуенсъри.