Френският дермокозметичен бранд La Roche-Posay проведе инициатива за превенция на меланома под надслов #SAVEYOURSKIN. Кампанията имаше за цел да насърчи хората да си правят редовни дерматологични прегледи на кожата, като част от мерките за превенция на кожния рак.
ЦЕЛТА НА КАМПАНИЯТА
През последните години броят на диагностицираните случаи на кожен рак значително нараства. Ето защо е от критично значение да се популяризира необходимостта от редовни прегледи на бенките по кожата. UV защитата е важна, но редовните прегледи с дерматолог са най-ефективната мярка за ранно откриване и превенция на меланома.
Целта на кампанията бе да покаже на възможно най-много хора, че прегледите при дерматолог не са нещо страшно и трябва да се провеждат редовно - както профилактично, така и при дори най-малкото съмнение за дадено кожно образувание.
КАК СЕ СЛУЧИ ВСИЧКО?
От 27 май до 9 юни 2024 г. дерматолози бяха на разположение на гражданите в шест големи български града - София, Пловдив, Варна, Бургас, Плевен и Благоевград. Хората имаха възможността да се консултират безплатно със специалистите в определените за целта кемпери, позиционирани на ключови за всеки град точки. По този начин инициативата успя да достигне до възможно най-много хора - както тези, които предварително са били запознати с нея, така и тези, които случайно попадат на кемпера, придвижвайки се в града си. Целта на тези прегледи беше да предоставят експертно мнение за състоянието на кожата на всеки желаещ и да идентифицират евентуални подозрителни образувания.
КАКВО ПОСТИГНАХМЕ?
Кемперите се оказаха популярни за хора от всяка възраст и пол, а кампанията завърши с впечатляващи резултати:
- Среден брой на прегледи на ден: 206
- Общ брой на проведените прегледи във всички градове: 1446
- Най-много проведени прегледи за 1 ден: 259 в град Плевен
- Общ брой на откритите подозрителни бенки: 66
Резултатите говорят сами по себе си - хората не само имат интерес към подобни прегледи, но и активно се включват в инициативи, които са полезни за здравето им. Най-ефективният метод за разпространяването на важна информация като тази за рисковете от меланом, както и начините за превенция и ранното му откриване, се случва от специалисти, които дават не само знания, но и реална добавена стойност - в случая безплатни прегледи на всеки желаещ.
КАК ГО ПОСТИГНАХМЕ?
Постигнахме тези резултати инкорпорирайки два маркетинг подхода - таргетирахме не само инфлуенсъри, но и медиите.
Медийната кампания, подкрепяща инициативата, постигна голям успех. Изградихме всеобхватна медийна стратегия с план за ключови медии за всеки град в кампанията. Резултатът бе следният - 45 медийни публикации, които включват национални и местни онлайн медии, радио съобщения, както и репортажи по телевизията. Общият reach на медийната кампания достигна 2 милиона души.
Паралелно с медийната кампания, се проведе и инфлуенсър кампания. В нея участваха 18 инфлуенсъра, които посетиха кемперите в различните градове, прегледаха се и споделиха за преживяването със своите последователи. Публикациите им, които включват сторита и видеа, достигнаха до 1,5 + милиона души. Видеоклиповете, свързани с кампанията, бяха гледани над 300 хиляди пъти.
В ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Кампанията #SAVEYOURSKIN на La Roche-Posay за пореден път се доказа като ефективна и необходима инициатива в борбата срещу кожния рак. Тя се провежда за 9-ти път, като прегледите в пътуващите кемпери тази година успяха да донесат повече ангажираност, но по-голяма добавена стойност за всеки, който има желание да се включи в нея.
Кампанията успя да привлече вниманието на широката общественост и да предостави безплатни прегледи на хиляди граждани - както предварително запознатите с нея, така и хора, които случайно научават за нея през деня си. Чрез популяризирането на значимостта на редовните прегледи и UV защитата, La Roche-Posay успя значително да допринесе за превенцията на меланома и опазването на общественото здраве.